تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۸
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۱۱۳۹۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آغاز کاوش‌های معدنی دولت کانادا برای استخراج گالیوم| آیا کانادا جای چین را پر خواهد کرد؟

‌می‌متالز - نخست وزیر کانادا از طرح این کشور برای استخراج معادن گالیوم و دیگر فلزات کمیاب کاربردی در ساخت تراشه‌های الکترونیکی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، در پی وضع محدودیت‌های قوی دولت چین بر صادرات فلزات کاربردی در ساخت تراشه‌های الکترونیک به ایالات متحده، نخست وزیر کانادا از طرح خود برای آغاز فرآیند اکتشاف و بهره برداری از معادن گالیوم و دیگر عناصر مهم یاد شده در این کشور تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

با توجه به همبستگی اقتصادی سنتی میان آمریکا و کانادا و وضع محدودیت‌های یاد شده از سوی دولت چین، هر دو کشور با کمبود شدید فلزات کاربردی در ساخت تراشه‌های الکترونیک، خودرو‌های الکتریکی و پنل‌های خورشیدی مواجه شده اند که اکنون دولت آمریکا امیدوار است که این اقدام کانادا بتواند تا حد زیادی مشکلات ایجاد شده را مرتفع سازد.

علیرغم خوشبینی‌های ایجاد شده و غنای سرزمینی کانادا در معادن فلزات و عناصر کمیاب در این کشور، کارشناسان معتقدند اکتشاف و بهره برداری از این معادن بین ۵ الی ۲۵ سال زمان خواهد برد.

از سوی دیگر، دولت کانادا امیدوار است با بهره برداری از این معادن، بتواند جایگاه چین به عنوان بازیگر اصلی صادرات فلزات کمیاب به ایالات متحده را طی سال‌های آتی پر کند. با اینحال، به دلیل زمانبر بودن فرآیند استخراج و بهره برداری از معادن مذکور، مشخص نیست که دولت ترودو بتواند به این هدف دست یابد یا خیر.

گفتنی است، وزارت بازرگانی چین دو هفته پیش، از وضع محدودیت‌های گسترده در صادرات دو فلز نیمه هادی بسیار پر اهمیت در تولید تراشه‌ها و دیگر قطعات الکترونیکی، یعنی ژرمانیوم و گالیوم به ایالات متحده و هم پیمانان این کشور خبر داد.

در خصوص اهمیت این دو فلز باید گفت که هر دو آن‌ها در تولید موارد متعددی از تولید تراشه ها، پردازشگرها، دستگاه‌های رادار و ماهواره‌ها و به طور کلی قطعات الکترونیک، کاربرد گسترده‌ای دارند.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده